Przestrzeganie zasad dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i higieny pracy jest obowi膮zkowe w wielu miejscach pracy, a zapewnienie odpowiednich warunk贸w pracownikom le偶y po stronie pracodawcy.

Firmy zajmuj膮ce si臋 szeroko poj臋t膮 bran偶膮 BHP cz臋sto oferuj膮 us艂ug臋 zwan膮 outsourcingiem.

Polega to na niczym innym, jak na przej臋ciu wszystkich spraw zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem i higien膮 pracy przez odpowiedni膮 firm臋.

Dzi臋ki us艂udze outsourcingu pracodawcy mog膮 powierzy膰 sprawy BHP swojej firmy w r臋ce profesjonalist贸w. Takie rozwi膮zanie jest korzystne dla obydwu stron, zar贸wno dla pracodawc贸w, kt贸rzy przekazuj膮 kwestie bezpiecze艅stwa i higieny pracy, jak i dla firmy, kt贸ra je przejmuje. Pracodawcy poprzez powierzenie spraw zwi膮zanych z BHP odpowiedniej firmie, maj膮 gwarancj臋, 偶e wszystkie wymagane procedury zostan膮 spe艂nione. Dzi臋ki profesjonalnemu podej艣ciu firm zajmuj膮cych si臋 bezpiecze艅stwem i higien膮 pracy, w tym cz臋sto tak偶e ochron膮 przeciwpo偶arow膮, pracodawca mo偶e by膰 pewien, 偶e us艂uga outsourcingu b臋dzie przeprowadzona na wysokim poziomie.Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpo偶arowej jest cz臋sto oferowany przez firmy dzia艂aj膮ce w bran偶y dotycz膮cej bezpiecze艅stwa i higieny pracy.
Co jednak nale偶y rozumie膰 przez samo poj臋cie outsourcingu? Us艂uga outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewn膮trz.
W przypadku ochrony przeciwpo偶arowej chodzi o przekazanie spraw z tym zwi膮zanych do realizacji firmie BHP.
Dzi臋ki korzystaniu z us艂ugi outsourcingu pracodawca nie musi si臋 martwi膰 o kwestie zwi膮zane z PPO呕, poniewa偶 wszystkim tym zajmie si臋 odpowiednia firma.

Najwi臋ksz膮 zalet膮 outsourcingu jest to, 偶e sprawy zwi膮zane z ochron膮 przeciwpo偶arow膮 s膮 powierzone w r臋ce wykwalifikowanych specjalist贸w.

Specjali艣ci do spraw PPO呕 oraz stra偶acy pomog膮 spe艂ni膰 danej firmie wymagania dotycz膮ce ochrony przeciwpo偶arowej, zawarte w przepisach prawnych.

W ramach outsourcingu ochrony przeciwpo偶arowej s膮 tak偶e przeprowadzane audyty, aktualno艣膰 przegl膮d贸w i legalizacji sprz臋t贸w ga艣niczych oraz og贸lne zwi臋kszenie poziomu bezpiecze艅stwa.Przepisy dotycz膮ce bezpiecze艅stwa i higieny pracy zawieraj膮 spis obowi膮zk贸w pracodawcy wobec pracownik贸w.
Jest wiele 艣wiadcze艅 zwi膮zanych z przepisami BHP, a jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich 艣rodk贸w ochronnych w miejscu pracy. 艢rodki ochrony indywidualnej lub zbiorowej, kt贸re s膮 rozumiane jako odzie偶 ochronna lub 艣rodki ochrony wszystkich cz臋艣ci cia艂a, s膮 jednymi z wa偶niejszych 艣wiadcze艅 zwi膮zanymi z bezpiecze艅stwem i higien膮 pracy. Odzie偶 ochronna w miejscu pracy jest konieczna, kiedy w 艣rodowisku pracy wyst臋puj膮 szkodliwe substancje i nie ma mo偶liwo艣ci neutralizacji szkodliwych czynnik贸w za pomoc膮 og贸lniejszych metod.
Obowi膮zkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej odzie偶y ochronnej.
Odzie偶 ochronna jest w艂asno艣ci膮 pracodawcy, wi臋c te偶 w jego kwestii nale偶y dbanie o jej czysto艣膰 i higien臋. W momencie kiedy pracodawca nie jest pewien swoich obowi膮zk贸w, wynikaj膮cych ze 艣wiadcze艅 BHP, mo偶e skontaktowa膰 si臋 z odpowiedni膮 firm膮 z bran偶y BHP i zleci膰 wykonanie niezb臋dnego outsourcingu.
Mimo zachowania wszystkich niezb臋dnych zasad dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i higieny pracy, mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e jednak dojdzie do nieszcz臋艣liwego wypadku.
Warto wi臋c wiedzie膰, co nale偶y zrobi膰 w takiej sytuacji i co nale偶y do obowi膮zk贸w pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotowa膰 pe艂n膮 dokumentacj臋 powypadkow膮 w przeci膮gu 14 dni od zg艂oszenia wypadku w pracy.

Wszelkie sprawy zwi膮zane z post臋powaniem powypadkowym oraz sporz膮dzeniem odpowiedniej dokumentacji mo偶na powierzy膰 firmie BHP.

Pracodawca ma wtedy pewno艣膰, 偶e wszystko zostanie w艂a艣ciwie opracowane i przygotowane do nast臋pnych krok贸w zwi膮zanych z post臋powaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z post臋powaniem powypadkowym w r臋ce profesjonalist贸w jest najlepszym rozwi膮zaniem dla pracodawcy, poniewa偶 daje gwarancj臋 sporz膮dzenia pe艂nej i rzetelnej dokumentacji. Po z艂o偶eniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, kt贸ra zajmuj臋 si臋 post臋powaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawc臋 o kolejnych krokach w post臋powaniu oraz jego obowi膮zkach w tym zakresie.Pod skr贸tem BHP kryje si臋 nic innego, jak bezpiecze艅stwo i higiena pracy.

Bezpiecze艅stwo i higiena pracy jest powszechnie u偶ywan膮 nazw膮 na zbi贸r zasad dotycz膮cych bezpiecznego oraz higienicznego wykonywania pracy.

Zasady BHP s膮 艣ci艣le okre艣lone przez przepisy zawarte w dziesi膮tym dziale Kodeksu pracy.

Bezpiecze艅stwo i higiena pracy s膮 r贸wnie偶 osobn膮 dziedzin膮 wiedzy, w sk艂ad kt贸rej wchodz膮 zagadnienia z innych dziedzin naukowych, takich jak medycyna pracy, ergonomia, psychologia pracy. BHP jako dziedzina wiedzy zajmuje si臋 kszta艂towaniem w艂a艣ciwych warunk贸w pracy. Natomiast bezpiecze艅stwo i higiena pracy traktowane jako zbi贸r przepis贸w s膮 nadzorowane i kontrolowane przez Pa艅stwow膮 Inspekcj臋 Pracy.

Co wi臋cej, istniej膮 firmy zajmuj膮ce si臋 sprawami zwi膮zanymi z bezpiecze艅stwem i higien膮 pracy, kt贸re oferuj膮 szeroki zakres us艂ug.

Przyk艂adowymi us艂ugami z zakresu BHP s膮 - outsourcing, wykonywanie audyt贸w, przeprowadzanie r贸偶nego rodzaju szkole艅 oraz ocena ryzyka zawodowego czy te偶 prowadzenie post臋powania powypadkowego.bhp-pulsar.pl bhp-pulsar.pl.
Dodane: 05-03-2020 11:25

Widok do druku:

bhp-pulsar.pl