Popularność salonów kosmetycznych

manicure hybrydowy żoliborzNiewątpliwie rosnąca popularność gabinetów kosmetycznych jest związana z tym, że obecnie oferta wielu salonów piękności przerasta oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

W ostatnim czasie kosmetologia bardzo się rozwinęła i pojawiło się wiele nowych sposobów, które pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne dbanie o skórę.

Niewątpliwie jest to olbrzymia zachęta nawet dla osób, które nie były jak dotąd przekonane do korzystania z usług kosmetyczki.

Oferta gabinetów kosmetycznych jest bardzo obszerna także ze względu na to, że salony spa odwiedzają ludzie w każdym wieku i obojga płci.

Potrzebne jest więc zróżnicowanie zabiegów i dopasowanie ich do potrzeb klientów.

Nic więc dziwnego, że możemy dziś wybierać spośród mnóstwa zabiegów kosmetycznych.

Historia szamponu do włosów

manicure hybrydowy żoliborz
Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom. Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania.
Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet. W 1903 r.
Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność.
W 1908 r.
asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku.

Od 1909 r.

szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć.
Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu. W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem.

W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz. Na lata 40.

XX w.

przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m.

in.

Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme".
Tymczasem w 1949 r.
w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu. Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa.

Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino.

1 Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon

Krótka historia lakieru do paznokci

Lakier do paznokci ? kolorowy lakier nakładany na paznokcie (zarówno u dłoni, jak i stóp) jako ozdoba.

Dostępny jest w różnych kolorach, choć najbardziej popularny jest kolor czerwony.

Kosmetyk ten stosowany jest głównie przez kobiety. Według niektórych źródeł lakier do paznokci wynaleziono w Chinach ok.
3000 lat przed naszą erą.
Za panowania dynastii Ming długie, zadbane paznokcie uważano za oznakę wysokiego pochodzenia.
Lakier do paznokci był używany również w starożytnym Egipcie i przez Inków.
Wynalazek współczesnego lakieru do paznokci pochodzi z roku 1932, kiedy to bracia Charles i Joseph Revson oraz ich przyjaciel Charles Lachman, wyprodukowali pierwszy lakier do paznokci o nazwie Revelon, zresztą stale jeszcze obecny na rynku. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lakier_do_paznokci.