Dlatego prowadzeniem mystery shoppingu zajmują się osoby dobrze znające się na marketingu sklepowym, a jednocześnie orientujące się w tym, jaką jakość powinny posiadać określone produkty.
Dlatego miejsca przeprowadzania mystery shoppingu są bardzo różne.Może być on przeprowadzany w praktycznie każdym sklepie, wszystko zależy jedynie od tego, jakiego rodzaju sklep jest aktualnie monitorowany.
Trzeba przyznać, że fachowo przeprowadzony mystery shopping potrafi dostarczyć wielu informacji na temat jakości usług wykonywanych w konkretnym sklepie.Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku. Użyteczność badań marketingowych Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingoweBadania ankietowe wykonywane przez tajemniczych klientów
Tajemniczy klienci przeprowadzają różnego rodzaju badania ankietowe podczas swojej wizyty w ocenianym sklepie.Oczywiście robią to w taki sposób, aby osoby przez nie badane nie zorientowały się, że uczestniczą w badaniu.
Dlatego tajemniczy klienci mogą posiadać przy sobie na przykład telefony z funkcją nagrywania.Po przeprowadzaniu badań składają oni raporty i sprawozdania, które czasami wysyłane są do pracodawcy drogą internetową, a innym razem omawiane podczas osobistego z nim spotkania. Następnie poddawane są one interpretacji, na podstawie której zleceniodawcy wykonywanych badań starają się poprawić coś w jakości swoich usług. Dzięki temu mogą pozostawać konkurencyjni lub poprawić coś w jakości swojej pracy..